Event targets: TV non-scripted

The New York City TV Festival

Marraskuu 2022

NYCTVF eli New Yorkin TV-festivaali on vuosittainen tapahtuma, jonka järjestää Foundation for the Arts & Film. Tapahtuma pyrkii juhlistamaan niin tunnettujen tekijöiden tuotantoja kuin myös uusia kansainvälisiä kykyjä. Festivaalissa nähdään ohjelmaa niin scripted kuin non-scripted- sisältöihin liittyen ja sisältää eri TV ohjelmien kilpailukategorioita. Festivaali järjestää myös käsikirjoituskilpailun.

The New York City TV Festival

MIP China

                                                                           Kesäkuu 2022

MIP- tapahtumien uusin, vuonna 2017 perustettu MIP China keskittyy Kiinan ja Aasian markkinoille. MIP Chinassa voi myös osallistua one-to-one tapaamisiin Partnership Forumissa, jotka räätälöidään ennakkoon (erillinen maksullinen palvelu). 

MIP China

Asia TV Forum and Market

Joulukuu 2022

Singaporessa järjestettävä, yksi Aasian suurimmista tv-alan marketeista, Asia TV Forum & Market, sisältää kaksi eri kokonaisuutta. ATF Leaders Summit sekä marketti- ja konferenssitilaisuudet. Näiden lisäksi tapahtumassa keskitytään pitchaamiseen sekä verkostoitumiseen. Market on pidetty sopivan kokoisena, ja siellä on helppo verkostoitua ja saada yhteyksiä jopa Aasian suurimpiin ostajiin. 

Asia TV Forum & Market

MIP Cancun Latin America TV Market

                                                                        Marraskuu 2022

MIP Cancun keskittyy latinalaisamerikkalaiseen sisältöön ja kerää noin tuhat osallistujaa vuosittain. Tapahtuma järjestää ennakkoon räätälöityjä one-to-one tapaamisia. MIP Cancuniin osallistuu tuottajat, levittäjät, kanavat ja rahoittajat. 

MIP Cancun

Content London

28.11.-1.12.2022

Content London on sisällöntuotantoalan konferenssi- ja markettitapahtuma. Se kokoaa yhteen neljä tapahtumaa: The International Drama Summit, Kids Content, Unscripted Entertainment Forum sekä Screenomi. Drama Summitissa järjestetään muun muassa The C21 Drama Series Pitch, joka on yksi maailman merkittävimpiä pitchaus-tapahtumia. Content London on kasvanut vuosittain suuremmaksi ja on ehdottomasti yksi Euroopan parhaista marketeista. Contentiin osallistuu vuosittain runsaasti suomalaisia tekijöitä.

Content London

Content LA

                                                                              Toukokuu 2022

Päivän pituinen market keskittyy tuleviin trendeihin ja siihen osallistuu sisällön tekijät, levittäjät, rahoittajat ja kanavat. Vuoden 2020 marketissa puhujina oli mm. HBO:n, Showtimen ja Skydancen johtoa. 

Content LA

MIPTV

4.-6.4.2022

MIPTV on kansainvälinen sisällöntuotannon kehittämisen ja myynnin marketti, joka järjestetään Ranskan Cannesissa. MIPTV keskittyy draamasarjoihin, lasten sisältöihin, dokumentteihin ja formaatteihin. Marketti on tärkeimpiä verkostoitumispaikkoja tuottajille, rahoittajille ja levittäjille. Marketissa myydään valmiita ohjelmia ja etsitään rahoittajia tuleville tuotannoille. Marketissa on myös laadukkaita kovatasoisia seminaareja. 

MIPTV

Rose dOr Awards

                                                                              Marraskuu 2022

Arvostetussa Rose d’Or kilpailussa palkitaan parhaat eurooppalaiset ohjelmat. Haku kilpailuun aukeaa heinäkuussa ja sulkeutuu 1.10.2020. Kategorioita on draama, komedia, draamakomedia ja sitcom, reality ja asiaohjelmat, dokumentit, saippuasarjat ja telenovelat, lasten ja nuorten ohjelmat, taide, audioviihde, sosiaalisen median videosarja/websarja ja studioviihde. Lisäksi gaalassa palkitaan Lifetime Achievement sekä Performance of the Year.

 

Nordic Media Days

Toukokuu 2022, päivät tarkentuvat

Nordic Media Days on Norjan Bergenissä järjestettävä, Pohjoismaiden suurin media-alan konferenssi. Festivaali sisältää keskusteluja, keynoteja, workshoppeja ja verkostoitumistilaisuuksia. Lisäksi festivaalin yhteydessä järjestetään arvostettu Gullruten TV Award Show. 

https://www.nordiskemediedager.no/en/

ATX Television Festival

Kesäkuu 2022  

Yhdysvaltojen Austinissa järjestettävä ATX Television Festival keskittyy juhlistamaan televisiota välineenä. ATX televisiofestivaali kuvaa itseään perinteikkääksi festivaaliksi, joka sisältää paljon erilaista ohjelmaa, kuten näytöksiä, paneelikeskusteluita ja verkostoitumistilaisuuksia.

ATX Television Festival