Lokakuu 2022
MIA on Roomassa järjestettävä av-alan marketti, jossa yhdistyy elokuvat, draamasarjat sekä dokumentit. MIA:an kokoontuu vuosittain satoja ammattilaisia melkein kuudestakymmenestä maasta: kyseessä on hubi, jossa verkostoidutaan kansainvälisesti.
MIAn elokuvaosio keskittyy 15 kansainväliseen pitkään fiktioelokuvaan, jotka ovat kehitysvaiheessa. Draamasarjojen pitchausfoorumi esittelee 12 kansainvälistä draamasarjaprojektia, joiden tulee olla kehitysvaiheessa, ja jotka etsivät yhteistuottajaa ja rahoituspartnereita. MIAn dokumenttiosio keskittyy noin 10 kansainväliseen projektiin, jotka hakevat kansainvälistä osatuottajaa.
MIA Market
Kesäkuu 2022
Yhdysvaltojen Austinissa järjestettävä ATX Television Festival keskittyy juhlistamaan televisiota välineenä. ATX televisiofestivaali kuvaa itseään perinteikkääksi festivaaliksi, joka sisältää paljon erilaista ohjelmaa, kuten näytöksiä, paneelikeskusteluita ja verkostoitumistilaisuuksia.
ATX Television Festival
Kesäkuu 2022
MIP- tapahtumien uusin, vuonna 2017 perustettu MIP China keskittyy Kiinan ja Aasian markkinoille. MIP Chinassa voi myös osallistua one-to-one tapaamisiin Partnership Forumissa, jotka räätälöidään ennakkoon (erillinen maksullinen palvelu).
MIP China
Lokakuu 2022
Cinekid on Amsterdamissa järjestettävä maailman suurin lasten mediafestivaali. Tapahtuma keskittyy 3-14 vuotiaille suunnattuihin elokuva- ja sarjasisältöihin.
Tapahtuman yhteydessä järjestetään myös kolmipäiväinen ammattilaistapahtuma Cinekid for Professionals, joka on kansainvälinen lasten media-alan marketti.
Cinekid järjestää myös koulutusta, kuten 6 kuukauden käsikirjoituskoulutuksen Cinekid Script Lab lasten elokuvahankkeille joka alkaa lokakuussa ja kestää helmikuun Berlinaleen asti. Lisäksi ohjaajille järjestetään neljän päivän koulutusohjelma Cinekid Directors Lab, johon mahtuu kuusi projektia.
Cinekid
Kesäkuu 2022
Monte Carlon televisiofestivaali on jo yli puoli vuosisataa toiminut tv-alan tapahtuma. Festivaali kerää yhteen studioita, tv-kanavia sekä tekijöitä. Tapahtuma huipentuu arvokkaaseen Golden Nymph Awards -kilpailuun. Kilpailusarjassa palkitaan TV-sarjoja, elokuvia ja minisarjoja. Lisäksi jaetaan mm. Prince Rainier III Special Prize jolla palkitaan paras dokumentti joka käsittelee ympäristöasioita. Palkinnon summa on 10 000 euroa.
Monte-Carlo Television Festival
Marraskuu 2022
MIP Cancun keskittyy latinalaisamerikkalaiseen sisältöön ja kerää noin tuhat osallistujaa vuosittain. Tapahtuma järjestää ennakkoon räätälöityjä one-to-one tapaamisia. MIP Cancuniin osallistuu tuottajat, levittäjät, kanavat ja rahoittajat.
MIP Cancun
Helmikuu 2022
Berlinale Co-Production Market on tuottajien ja rahoittajien verkostoitumispaikka. Markettiin haetaan pitkillä fiktioelokuvilla sekä sarjahankkeilla. Elokuvien haku alkaa yleensä elokuussa ja päättyy syyskuussa. Mukaan viralliseen ohjelmistoon valitaan n. 20 tuotantoa. Heille järjestetään 2-3 päivälle räätälöityjä tapaamisia yhteistyökumppaneiden kanssa. Tuotannon on oltava minimissään 1M€ budjetti ja vähintään 30% rahoitusta saatu sekä etsittävä yhteistuottajaa.
Sarjapuolelle valitaan 10 tuotantoa viralliseen esittelysarjaan Co-Pro Series Pitches. Myös heille järjestetään tapaamisia. Mukaan voi hakea ensimmäistä kautta tekevät draamasarjat tai minisarjat jotka ovat kehitys- ja rahoitusvaiheessa.
Berlinale Co-production Market
Elokuu 2023
Edinburgh TV festivaali on yksi Iso-Britannian suurimmista ja maineikkaimmista mediatapahtumista. Tapahtumassa järjestetään muun muassa masterclasseja, paneeleita, sekä pitchaus- ja speed meeting -tilaisuuksia. Moni suomalainen draaman tekijä käy vuosittain tapahtumassa.
Edinburgh TV Festival
Toukokuu 2022
Päivän pituinen market keskittyy tuleviin trendeihin ja siihen osallistuu sisällön tekijät, levittäjät, rahoittajat ja kanavat. Vuoden 2020 marketissa puhujina oli mm. HBO:n, Showtimen ja Skydancen johtoa.
Content LA
Helmikuu 2023
Berlinale Series Market on European Film Marketin aloite, joka on omistettu kokonaan sarjamuotoiselle sisällölle. Tapahtuma järjestetään yhdessä Berlinale Co-production Marketin sekä Berlinale Talentsin kanssa. Kolmen päivän pituinen market sisältää muun muassa näytöksiä, pitchauksia, keskusteluja sekä verkostoitumista. Tapahtumassa nähtävät paneelikeskustelut pureutuvat globaalin tv-maailman ajankohtaisiin trendeihin ja ongelmiin.
Berlinale Series Market