Joulukuu 2022
Eurobest Awards juhlistaa eurooppalaista luovuutta ja monipuolisia ideoita. Palkintokategorioita on yli 20 joiden lisäksi jaetaan viisi Vuoden Paras- palkintoa. Haku kilpailuun aukeaa elokuussa.
Eurobest Awards juhlistaa eurooppalaista luovuutta ja monipuolisia ideoita. Palkintokategorioita on yli 20 joiden lisäksi jaetaan viisi Vuoden Paras- palkintoa. Haku kilpailuun aukeaa elokuussa.
Sofia Meetings on kansainvälinen yhteistuotantotapahtuma, joka pidetään samaan aikaan Sofia International Film Festivalin kanssa. Marketissa on mm. Works in Progress- kategoria, johon voi hakea tuotannollaan.
Natpe Miami on sisällöntuotantoammattilaisten marketti ja konferenssi Miamissa. Tapahtuma sisältää workshoppeja, paneeleja ja masterclasseja. Noin 83% osallistujista on Pohjois- ja Etelä-Amerikasta.
Sunnyside of the Doc tuo yhteen dokumenttipuolen tekijät, rahoittajat ja levittäjät. Market pidetään Ranskan La Rochellessa. Marketissa on pithausosio, johon voi hakea keväisin. Ohjelmassa on kuusi eri kategoriaa ja siihen valitaan noin 40 hanketta dokumenttielokuvia, sarjoja ja asiaohjelmia.
MIPCOM on Ranskan Cannesissa järjestettävä, maailman merkittävimpiin sisältöalan (TV) tapahtumiin lukeutuva marketti. MIPCOMiin kokoontuu erilaisten televisiosisältöjen tuottajia, myyjiä, ostajia, sijoittajia kuin levittäjiäkin. MIPCOMissa on kattava seminaariohjelma ja paljon korkeatasoisia puhujia. Marketissa lanseerataan suurimmat ohjelmat ja julkistetaan uusia sopimuksia.
MIPCOMia edeltävänä viikonloppuna järjestetään myös lasten sisältöön keskittyvä Mipjunior ja tästä syystä myös MIPCOM marketissa on enemmän paikalla lasten sisältöjä tekeviä kuin kevään MIPTV:ssä.
Osallistumismaksun maksettuaan saa pääsyn MIPCOMin online databaseen, jonka kautta pääsee katsomaan osallistujalistoja ja sopimaan tapaamisia. Eurooppalaiset indie-tuottajat voivat hakea alennettua akkreditointia EU Median ohjelman kautta: http://www.media-stands.eu/index.php/about-us/
FIPADOC on kansainvälinen dokumenttifestivaali Ranskan Biarritzissa. Festivaalilla on 15 eri kilpailukategoriaa joihin haku päättyy lokakuussa. Festivaalin yhteydessä järjestetään myös ammattilaisohjelma Industry Days. Tapahtumassa on sekä ranskalaisten että kansainvälisten tuotantojen pitchaamista, keskusteluja sekä one-on-one tapaamisia. Pitchauksiin voi hakea projektillaan n. marraskuun puoleenväliin asti.
Tapahtumassa järjestetään myös IMPACT LAB joka on yhteistyö Echo Studion kanssa. Lab on koulutus ohjaaja- tuottaja pareille ja se järjestetään kaksi päivää ennen festivaalia. Labiin valitaan 5-6 elokuvaprojektia.
MIP- tapahtumien uusin, vuonna 2017 perustettu MIP China keskittyy Kiinan ja Aasian markkinoille. MIP Chinassa voi myös osallistua one-to-one tapaamisiin Partnership Forumissa, jotka räätälöidään ennakkoon (erillinen maksullinen palvelu).
Asian Contents & Film Market on Busanin kansainvälisten elokuvafestivaalien yhteydessä järjestettävä elokuva-alan marketti. Aasian elokuvamarketti on luotu palvelemaan elokuva-alaa sen kaikissa tuotantovaiheissa. Marketista löydät tuotannot, rahoittajat, myyntiyhtiöt ja levittäjät. Muut oheismarketit ovat E-IP market ja Asian Project Market.
IFFR Pro Days järjestetään Rotterdamin kansainvälisen elokuvafestivaalin yhteydessä. IFFR Pro Days tarjoaa muun muassa CineMart-kokonaisuuden, joka on arthouse-elokuviin keskittyvä kansainvälinen co-production tapahtuma. Markettiin valitaan mukaan hakemusten perusteella noin 15 independent arthouse-elokuvaprojektia.
MIP Cancun keskittyy latinalaisamerikkalaiseen sisältöön ja kerää noin tuhat osallistujaa vuosittain. Tapahtuma järjestää ennakkoon räätälöityjä one-to-one tapaamisia. MIP Cancuniin osallistuu tuottajat, levittäjät, kanavat ja rahoittajat.